Sunday, October 01, 2006

Ovárek čili ovar


Nemyslete si, že svoji rodinku překrmuji! Na vaření nemám moc času a často musím počítat do berouse každou korunu v peněžence, to asi většina ženských v tomto státě. Jindy se ale dám vidět, aby ti moji chlapi viděli, jak mi na nich záleží. V takových chvílích jim připravím třeba ovarovou polévku. Chce to 1 vepřové koleno ( já beru zadní, to je větší a masitější), 1 cibili ve slupce, oloupanou kořenovou zeleninu, čili mrkev, celer, petržel, 2 stroužky česneku, kostku masoxu nebo maggi koření, sůl, pepř, majoránka. Koleno opláchnu, nařežu na něm kůži a hodím do hrnce s vodou spolu se zeleninou a kořením. Zeleninu je nutné hlídat, je pochopitelně vařená dřív, než maso. Odlovím ji, nechám vychladnout a rozsekám. Cibuli nepoužiji, je v polévce moc rozblemcaná, navíc než se otočím, najde ji a zbaští můj syn. Maso vařím tak dlouho, až jde od kosti. Vedle v hrnci si současně uvařím kroupy nebo krupky. Když je maso měkké, vyndám je, nechám ochladnout, vhodím zpět do polévky s pokrájenou zeleninou a zahustím všechno kroupami. Ovarová polévka je u nás ceněná podobně jako gulášovka nebo boršč. Chlapi jí zblajznou jako hlavní jídlo s chlebem a skočí si do hospody " na jedno". Jestli si bláhově myslí, že já nevím, jak si tam dávají do trumpety, tak to se šeredně mýlí. Ale ten den panuje v naší rodině harmonie a soulad. Mně přinesou půllitřík domů, jako ocenění, že jsem se tolik nastarala ( ona příprava té polévky zabere skoro dvě hodiny) a nechají mne dívat na zamilovaný film. A do špajzu se pro klobásu nebo naložené vepřové plíží až o půlnoci a bosky!

to polévka ceněná, chlapi jsou blažení, že jsem se kolem toho tolik naběhala ( ona ta doba přípravy trvá asi tzak dvě hodiny), zblajznou polévku s chlebem a skočí si do hospody " na jedno". Jestli si myslí, že nevím, kolik toho tam vychlápají, tak to se mýlí. Ale pro ten den je u nás doma mír.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home