Friday, November 03, 2006

kysely z ruské kuchyně

Když byl synek malý (to už je hodně dávno) připravovala jsem kvůli němu často dezertík, který jsem nevím už od koho vyzískala s názvem "kysely z ruské kuchyně". Co to má společného s ruskou kuchyné netuším, podle mne jsou ruským pokrmem tak pirohy, bliny nebo polévka ucha, ale budiž. Příprava dezertíku je ohromně jednoduchá a na rozdíl od něčeho pečeného je to málo kalorické. Kysely se dají připravit z ovoce čerstvého, kompotovaného i mraženého. V zásadě potřebujete na 1/4 vody 1/4 l ovocné šťávy nebo hmoty. Šťávu můžete vylisovat, ale stačí i ovoce rozmixovat a přepasírovat. Vcelku je jedno, jaké ovoce zvolíte - v zimě jsem například často jsem používala šťávu z čerstvých pomerančů, v létě rozmačkané jahody, rozmixované vypeckované třešně nebo meruňky, broskve, prostě fakt jakékoli ovoce, které vám chutná. Vodu se šťávou nebo rozmixovanou hmotou dejte do kastrolku, podle chuti přislaďte, uveďte do varu a zahustěte rozpuštěnou škrobovou moučkou nebo pudingovým práškem. Další postup je jako u pudingu - nalít do mističek, nechat ztuhnout, vyklopit, podle fantazie zdobit. Synáček tohle miloval, akorát jednou uvedl do stavu konsternovanosti sousedku na venově, když nad mísou jahod prohlásil:"Maminko, uvaříš z toho zase kyselo?"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home