Monday, November 06, 2006

Ohřívaná kuřecí "čína"

Někdy se ženská musí zbavit nějakých zbytků, to jinak nejde. Někde na vesnici to často pěkně po starodávnu vyřeší tak, že zbytky pohodí slepicím nebo praseti. Ve městech ale slepice ani prasata k dispozici nejsou a občas dokonce zůstane něco takového, co by zvířata buď nežrala nebo by toho pro ně bylo škoda. A členové rodiny by se na to přitom ksichtili, kdyby to hospodyně jen tak beze všeho položila na talíř. Inu, lidé jsou zpovykaní, s tím já nic nenadělám. Mám doma také dva takové... chlapy. V neděli jsme museli na práci k babičce, abych neztrácela čas přípravou jídla na místě, upekla jsem den předtím plný pekáč nádherně okořeněných kuřecích stehen. Jenomže zbylo. Dnes je na mně, jak se s tím vyrovnám. Kdyby šlo jen o mne, nakrájela bych maso mezi trochu těstovin, rajčat a okurek a vyrobila tak studený salát. Ale moji mužští by se - nevím proč - ke studenému kuřecímu ani nepřiblížili. Takže se vzápětí zvednu od počítače, uvařím rýži natural, mezitím pokrájím na drobné kousky velkou cibuli, nechám jí zesklovatět na pánvi, přidám nakrájené kuřecí maso, podle chuti sojovou omáčku, v míse to smíchám s uvařenou rýží a zbytková večeře je na světě. Když navrším na hluboké talíře pěkné porce a ozdobím je dokola domácí pikantní zeleninou a nakládanými okurčičkami nakrájenými na úhledné kousky, ještě budu chválená!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home