Saturday, June 17, 2006

Pařížská Cibulačka


Občas mám pocit, že moje rodina nemusí tolik baštit a že už vůbec nepotřebuje sytou večeři. A protože mi naproti tomu většiniou nevadí stoupnout si na chvíli k plotně, řeším tento problém rychlými polévkami. Jedna z nich je pařížská cibulačka. Je na ní zapotřebí 1/2 kg. cibule, 1 stroužek česneku, trochu másla, vrchovatá lžíce hladké mouky, 1 a 1/4 litru vývaru, pepř, sůla muškátový oříšek. Na doplnění kus ementálu (asi 10 dkg.) , kousek parmezánu a nějaké bílé pečivo. Mužské se mi většinou podaří přemluvit, že mi oloupou, nakrájí a podusí na másle cibuli a česnek a mezitím se na zadním hořáku rozpustí ve vodě kostka masoxu, pravý vývar mívám málokdy (ale když ano, polévka je lepší, to se rozumí). Když mám takto připraveno, směs osolím, okořením, sesunu do hrnce a vařím (pokud tuto část práce přenechám chlapům, jest mi na závěr zuřivě drhnout sporák, protože část cibule zaručeně nahází vedle a ona se tam vesele pálí). Polévka je hotová tak za 15-20 minut, asi 2 minuty před koncem ji zahustím moukou a to už u ní stojím a míchám. Předtím mám ale dost času nastrouhat a smíchat oba druhy sýra a připravit pečivo, nejraději používám rohlíky, nakrájené na kolečka a trochu opečené na skoro suché pánvi. Když je polévka hotová, naliji ji do velkých misek, navrch posypu vrstvou sýra, pokladu kolečky rohlíků, na ně opět sýr a malý oříšek másla. Na záběr misky postavím na pár minut pod gril, vyndám ve chvíli, kdy to začne bublat a povrch se barví do zlatova. Polévka je dost sytá, většinou stačí jako večeře všem, jen syna někdy přistihnu, jak potom ještě o půlnoci melancholicky civí do ledničky. Protože tam velmi častu už nic není, tak vlastně o houbeles jde!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home