Wednesday, July 19, 2006

Jaké nádobí


Léto! Vždycky jsem se z něj radovala, teď mi leze na nervy. Pořád je horko jako někde v Africe, čekám, kdy mi pod okny budou špacírovat sloni. Vařit? Ani náhodou! Napijte se vody. Ale můžeme si rychle povědět, jak by mělo vypadat nádobí, v němž zase budeme vařit, až to příroda dovolí. Zvlášť začínající hospodyňky by to mohlo zajímat. Nádobí je dobré pořizovat nejen s ohledem na finanční možnosti, ale také s přihlédnutím k početnosti rodiny. Zajisté by bylo nesmysl, aby si například mladí manželé, neplánující rodinu, pořizovali veliké hrnce a kastroly - pokud tedy nejsou mimořádní jedlíci. Naštěstí dnes už není třeba nakupovat nádobí striktně v daných sadách, každý si může sestavu vybrat podle své potřeby. Na nádobí se nevyplatí šetřit. Kvalitnější výrobky jednak zaručí kvalitnější přípravu pokrmů, také déle slouží v bezvadném stavu. Nejlepší materiál je pochopitelně nerez. Některé nádobí má poklice skleněné, což je jistá výhoda, do hrnců je vidět. Ovšem - hospodyně nesmí mít brebtavé ruce, sklo má své výhody i nevýhody, na to, že je nerozbitné bych nevsadila ani starou korunu československou. Na sporáky elektrické či se sklokeramickou deskou vybíráme nádobí s plochým zabroušeným silným dnem, nádobí na plyn mívá dna tenčí a stěny nádob mírně zaoblené, aby se plamen šířil stejnoměrně i po stěnách. I při vaření na plynu je dobré mít jeden - dva hrnce s důkladně silným dnem, ve kterých se nebude nic připalovat - leda bychom byli zapřisáhlí nepřátelé ragú a gulášů!

2 Comments:

At 1:02 PM, Blogger Tynka_125 said...

Já vařím na elektrice. V celém domě máme jenom elektřinu. Plyn mi nepřipadá bezpečný. Elektřinu máme nově od https://www.epet.cz/elektrina/ , protože už nás nebavilo, jak nám neustále zvedali zálohy a navíc jsme se od sousedů dozvěděli, že s elektřinou přešli a platí teď méně, tak jsme o tom pak také začali přemýšlet a také jsme přešli a jsme spokojení.

 
At 11:14 AM, Blogger hankavranova said...

Tak to já doma teda vařím na plynu. Vyhovuje mi to tak, jsem na to zvyklá. Dlouho jsem chtěla indukci, ale slyšela jsem, že na to je prý dobré mít nějaké speciální nádobí a to se mi kupovat nechce. Já doma mám prakticky všechno nádobí smaltované, dokonce i hrnky. :)

 

Post a Comment

<< Home