Sunday, July 09, 2006

Masová Pomazánka


V těchto dusných dnech moc nevařím. Ostatně ani mnoho nejíme, milejší je nám sklenice vychlazeného džusu (nejraději rajčatového nebo z grapefruitů) prostřídaná miskami mražené zeleniny (nejvíc jde na odbyt hrášek a cukrová kukuřice). Chvílemi ale žaludek zavolá po něčem podstatnějším a já přitom vím, že se neodhodlám postavit za plotnu, nezapnu remosku, nepokusím se dokonce ani o zapečené tousty, protože to všechno nesnesitelně otepluje byt, kde je i bez toho horko jako v peci. Vytrhnou mne pomazánky a nejraději mám tu, které říkám "zbytková". Ona to tak docela pravda není, ale pokud mi v lednici zůstalo něco vhodného, čeho bych se ráda urychleně zbavila, obvykle to tam přihodím. Jako základ volím hořčici. Jogurty a různé takové ty zakysané smetany u nás nemilujeme, naopak milujeme majonézu, ale tu si v tom horku netroufám. Hořčice tedy kydnu do menší mísy slušnou dávku, přidám cibuli, natvrdo vařená vejce (pro tři osoby stačí tři vejce), kus eidamu a něco od salámu (kuřecí točený mívám v mrazáku v igelitce neustále). Pokud zbyde kousek nelákavě okoralého sýra. na chvilku ho namočím do vlažné vody a do směsi nastrouhám, výborné jsou zbytky maso od kuřete či z polévky. Důležité je všechny ingredience rozsekat na co nejmenší kousky! Komu kousky vadí, může vše umlít v mašince na maso, naši to ale nemají rádi a když jsem to zpočátku několikrát udělala, bylo mi dvojhlasně vytýkáno, že výsledný produkt vypadá eklhaftně jako výkaly někoho těžce nemocného. Kdežto pokud si dám tu práci s nakrájením na echt-echt drobno, kousíčky zejména cibulky, sýra a salámu vypadají v hořčičné patlanici dobře. Směs mažu na rozkrojené housky, na čerstvý chléb nebo na chlebíčkovou veku. Neuškodí přízdoba kouskem kadeřavé petrželky. Pokud obrovský tác s "chlebíčky" donesu na stůl k televizi ozdobený nepravidelně rajčaty, okurkou a paprikou, jsem chválena a chválena! Mužští se k tomu někdy rádi napájejí točeným pivem (což s předstihem obstará jeden z nich), častěji se ale spokojí sklenkou bílého vína a po večeři hojností vychlazeného neslazeného čaje.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home