Monday, July 03, 2006

Vepřové Závitky se zelím

Nakrmit ty své chlapy na chalupě - a nakrmit je dobře, to pokládám za kumš. na který jsem doopravdy hrdá, na vaření tam mám totiž ještě méně času než ve městě. Pomyšlení, že se ženská s rodinou jezdí o víkendu ven "rekreovat" nebo se nanejvýš oddává pouze aktivnímu odpočinku je úplně scestné. Mám na krku celou domácnost jako jindy plus ještě navíc zahradu. Ale protože jíst se chce, za léta jse si vypracovala jistý postup, jak to všechno zvládnout, aniž bych se uštvala domrtva. Často se uchýlím k nějaké rychlé pomazánce, v létě vypomůžou nejrůznější zeleninové saláty s tuňákem (klasické konzervy s hotovými jídly u nás nepřipadají v úvahu nikdy), ale nesmírně ráda mám cokoli na pekáči, co se dělá vlastně samo. To je hrozně důležité - jednak mohu při vaření dělat i něco jiného a také - elektrická trouba se mi nevejde do kuchyně, mám ji v komoře na patře a tudíž mi jde o to, abych pořád neběhala po schodech nahoru a dolů jako šílenec. Jedna bašta tyhle požadavky splňuje přímo ideálně: vepřové závitky se zelím! Není to můj vynález, kdosi mu to poradil, ale je to fakt skvělé. Maso používám nejraději z hodně libového vykostěného bůčku, ale kdo by byl absolutně proti jakékoli mastnotě, může vzít plecko. Maso nakrájím na plátky, naklepu, klasicky osolím a rozložím po nich kysané zelí. Opakuji - kysané! Ze sterilovaného to zdaleka nedopadne tak dobře! Všechno svinu jako při výrobě španělských ptáčků a sepnu párátky. Klasické upevnění našich babiček - nitě- nepoužívám nikdy, je velmi obtížné je ze závitků nakonec odstranit. A po prvním pokusu už jsem nikdy nepoužila ani ty drátené kolíčky, co jsem až do té doby považovala za geniální vynález - nedaly se totiž skoro vůbec umýt! Závitky nakladu těsně vedel sebe do pekáče, zasypu je hojně mletým kmínem a podliji pivem. Peču chvíli odklopené, později pod poklopem a dopéct nechám opět odkryté - celková doba zabere asi hodinu. Na poklopení a odklopení svrchního pekáčku ochotně nahoru nalákám ty své mužské. Vůbec neremcají, naopak, už dopředu se těší na dobré jídlo a pod záminkou ochutnávání přitom vypijí nejen tu první láhev piva, kterou jsem otevřela na podlití masa, ale i několik dalších. Závitky podávám pouze s čerstvým chlebem a dalším pivem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home